Artikelarkiv

18.12.2012 09:15

Education today 2013 - the OECD perspective

What does the OECD have to say about the state of education today? What are the main OECD messages on early childhood education, teacher policies and tertiary education? What about student performance, educational spending and equity in education? OECD work on these important education topics...

Läs mera

—————

18.12.2012 09:04

Lärarna måste ta makten över bedömning

Lärare måste själva ”ta makten” över bedömning och inte i för hög grad överlåta detta till externa aktörer. Det är en grundtanke i ett bedömningsprojekt i Australien. Projektet presenteras i  konferensartikeln  ”From early childhodd to higher education: the role of evidencebased...

Läs mera

—————

18.12.2012 08:58

Digital literacy is a prerequisite for digital learning

Ignite speaker: Ellen Pettersson, Communicator of Digital Engagement, digidel.se The Digidel 2013 campaign is for organizations, companies and authorities who work together with private citizens in raising the question of digital inclusion. Digidel’s aim is for everybody to have the...

Läs mera

—————

12.12.2012 18:21

Delad bild av skolresultat

SKL:s slutsats av de internationella undersökningarna TIMSS och PIRLS som jämför elevers kunskaper i olika länder är att det finns resultat att både oroas över och att glädjas åt. PIRLS och TIMSS är internationella mätningar av elevers kunskaper. PIRLS mäter elevers läsförmåga i fjärde klass...

Läs mera

—————

12.12.2012 18:05

Mycket surfande inte ett problem i sig

De flesta barn har inte problem till följd av mängden internetanvändande. Det är ett av resultaten som forskare kommit fram till i EU Kids Online, ett europeiskt forskningsprojekt som har undersökt barns internetvanor i tjugofem länder. Studien i Sverige har letts av professor Cecilia von...

Läs mera

—————

03.12.2012 10:04

Något att tänka på...

So the model that says learn while you’re at school, while you’re young, the skills that you will apply during your lifetime is no longer tenable. The skills that you can learn when you’re at school will not be applicable. They will be obsolete by the time you get into the workplace and need...

Läs mera

—————

03.12.2012 09:21

Nesta - Decoding learning

Decoding Learning: The proof, promise and potetial of digital education. In the last five years UK schools have spent more than £1 billion on digital technology. From interactive whiteboards to tablets, there is more digital technology in schools than ever before. But so far there has been little...

Läs mera

—————

03.12.2012 09:16

Pearson - The learning curve

This report, published by Pearson and written by the Economist Intelligence Unit, is part of a wide-ranging programme of quantitative and qualitative analysis, entitled The Learning Curve. It seeks to further our understanding of what leads to successful educational outcomes – both economic and...

Läs mera

—————

03.12.2012 09:03

När dokumentatione tar död på passionen

Artikel från den engelska tidningen The Guardian. "Secret Teacher: we can't be outstanding every day, so why judge us on that?" klicka här

Läs mera

—————

30.11.2012 13:18

Lärarnas nyheter - Pedagogiska Magasinet 11-11-08

Fem förmågor är allra vanligast i grundskolans nya styrdokument. Om lärare i alla ämnen fokuserar på dessa "big 5" kommer elever lättare att nå målen, skriver Göran Svanelid som har studerat grundskolans alla kursplaner.   klicka här

Läs mera

—————